Stimati tovarasi, prieteni, invitati, draga mama. Va spuneam aici ca aproape un sfert dintre noile companii dispar dupa primul an de activitate. Rata de disparitie e foarte inalta daca ne uitam la ce se intampla in restul Europei, unde indicatorul variaza de la 6-15%. In fine, nu de asta ne-am adunat aici, ci mai degraba pentru a dezbate problema mortii premature a micutelor firme. De ce isi trag ele un glonte in gat dupa numai un anisor? Tovarasi, explicatiile sunt usor mai stufoase. In primul rand, pe ce picior de plai si-n ce gura de rai sunt firmele noi care isi dau obstescul sfarsit? Declar sedinta deschisa, scrie Dan Popa pe blogul Hymerion.ro
Mai jos aveti si firmele care au confirmat ca sunt frigide la business dupa un an:
Observam urmatoarele:
Anul 2008 a fost groaznic din punctul de vedere al colivei comerciale. Se faceau la tot pasul parastase pentru firmele care se duceau in loc luminat, in loc cu verdeata.
Capitala este locul cu cea mai mare rata a mortalitatii noilor companii in 2008. Aproape una din doua firme nou create isi luau pistolul din dotare si pac!
Moldova (NE, adica Nord-Estul) ramane in prezent zona cea mai bantuita de sinucideri comerciale.
Pentru restul ideilor, vizitati cu atentie graficele si trageti singuri concluzii, tovarasi. Inclusiv la faptul ca volumul creditelor acordate de banci este aproape simetric cu cel al morbiditatii companiilor. Unde firmele mor, bancile tin post la acordarea de credite. Sufla si-n bilant, cum ar veni.
As mai spune ceva: rata asta inalta de morbiditate comerciala este un efect al nerestructurarii economiei, al unei sarcini fiscale care te scoate din minti si al micilor smecherii de optimizare fiscala. Acum, ca am stabilit asta, sa vedem de unde provin dificultatile de business