De aproape fiecare data cand vorbim de asa-zisii “guru in tehnologie” rostim nume de barbati – Seth Godin, Brian Solis, Chris Brogans sau Guy Kawasaki. Aparenta lipsa a femeilor influente in lumea tehnologiei nu a trecut neobservata sau neexploatata, scriindu-se nenumarate articole si analize pe aceasta tema. Concluzii?Investitorii se uita mai mult catre start-up-urile conduse de barbati, desi studiile arata ca femeile aduc mai multi bani.
Intrebarea pe care si-o pune Carol Roth, strateg business si autoare a cartii “The Antrepreneur Equation” este una semi-retorica: “Unde sunt femeile in business?”
“Imi place sa cred ca nu exista diferente intre sexe cand vine vorba de business, dar, uneori, la intalnirile de afaceri este extrem de evidenta lipsa femeilor”, subliniaza ea. Listele de oameni de afaceri de succes New York Times rareori includ femei, si cele care sunt incluse au de obicei meserii legate de show-biz. Roth subliniaza ca 52% dintre start-up-uri sunt lansate de femei, si, cu toate acestea, la intalnirile si conferintele la care a fost invitata, deseori era unica femeie.
Poate ca una dintre fotografiile relevante in ceea ce priveste lumea tehnologica condusa de barbati este cea de la intalnirea presedintelui SUA Barack Obama cu liderii hi-tech din America (vezi foto mai jos - sursa: Textually.org)
Statisticile New York Entrepreneur Week subliniaza ca start-up-urile tehnologice lansate de femei genereaza venituri mai mari per capital investit si esueaza mai rar decat cele conduse de barbati.
Totodata, companiile de tehnologie ce au in boardul executiv femei merg mai bine decat cele care nu au, si, per total, femeile domina barbatii in zonele de social media (sunt mai multe femei pe Facebook decat barbati, de exemplu – n.r.).
Cu toate acestea, mult mai putine investitii se indreapta catre companii de