In mod obisnuit, artele textile conduc empatic spre "repaosul" decorativului. Nu este cazul productiilor artistice semnate Ariana Nicodim, unde surpriza si deliciul optic sunt asigurate. Astfel, un stol de cocori din valuri de borangic sau o flotila asamblata pe fuse de tors drept fuselaje aerodinamice, poarta ghirlande de panze vaporoase. Ariana "inalta firul din Labirint spre Inalt" in expozitia propusa de catre Ruxandra Garofeanu si Dan Haulica la galeria Dialog, din miezul Primariei sectorului 2.
Fiecare dintre expozitiile personale sau comune ale sotilor Ariana si Ion Nicodim de dupa anul 1990, anul cand cei doi artisti s-au intors in Romania din etapa pariziana a carierei lor, au avut, toate, un tonus imaginativ si o inventivitate plastica remarcabile. Aflata si ea la o varsta senioriala, Ariana a preluat, in ultimii ani, din energia creatoare a "berbecului" neobosit, care a fost, pana in martie 2007, Ion Nicodim. Cei doi creatori au trait, cu o bucurie inocenta, infiorari in fata materialelor primordiale ale civilizatiei rurale. Este o intoarcere in arhaitate cu o mare pofta de a repipai vestigii ale civilizatiei traditionale taranesti. Verbele cele mai practicate de inventivitatea artistei, in bricolajul textil al deceniilor din urma, sunt: impreuneaza, torseaza, prinde, inmanuncheaza, rasfira, ciufuleste, suspenda, atarna. Ariana Nicodim a onorat in 1996 Sala Tronului a Muzeului National de Arta cu o expozitie-ambient, minunata demonstratie a "ingeniosului bine temperat", pe toata scala dimensiunilor de compozitii cu material natural fibros. Expozitia a fost itinerata la muzeele de arta din Constanta, Craiova, Iasi. Incepand cu anul 2003, tandemul Nicodimilor propune o desfasurare expozitionala comuna, de mare spectaculozitate, gazduita pentru prima oara la Complexul palatial de la Mogosoaia. Expozitia tara, taran, tarana - Dialog cu pamantul natal