Sandero Stepway este cea mai importanta lansare a constructorului roman pe timp de criza, pentru realizarea acestui model, compania a investind in uzina Dacia de la Mioveni suma de 2,5 milioane euro.
Sandero Stepway este continuarea ofertei Dacia pentru publicul tanar, dupa Sandero. De altfel, strategia Dacia este una foarte coerenta in acest sens. Logan ramane modelul rational, de buget, cu un public foarte extins, iar Sandero si Sandero Stepway renunta la o parte din aspectele practice, dar adauga putin stil, adresandu-se cu precadere tinerilor.
"Stepway este un Sandero mai deosebit, pentru cei ce vor o masina ieftina, care sa iasa in evidenta la nivel de design. Avantajul suspensiilor inaltate cu 20 mm este real, dar nu conteaza chiar atat de mult. Stepway nu are tractiune integrala – pentru asta trebuie sa asteptam SUV-ul – iar caroseria inaltata puncteaza mai mult la nivel vizual, pentru ca si Sandero normal este conceput pentru drumuri mai putin bune", a declarat Dan Damian, redactor sef al site-ului auto sotto.ro.
Potrivit acestuia, modelul Stepway a fost lansat pentru a atrage tinerii, nu pentru a avea vanzari uriase.
"Nu cred ca Dacia se asteapta la cifre de vanzari impresionante pentru Sandero Stepway, mai ales in actualele conditii ale pietei. Modelul are insa un rol important in atragerea tinerilor catre marca Dacia si “formarea” acestora pentru viitoarele modele ale marcii", a precizat Damian.
Dacia a raportat in luna mai vanzari in scadere cu 38% la 3.938 de masini noi, pe o piata in scadere cu 53% fata de aceeasi luna a anului trecut, la 11.475 de unitati. In primele cinci luni, piata de autoturisme noi din Romania a scazut cu 58% fata de perioada similara din 2008, la 51.648 unitati.
Stepway nu are concurent cand vorbim de pret. "Din punct de vedere al concurentei este greu de gasit ceva pe masura modelului Sandero