Reclama la o cremă care promite că le face pe femei să se simtă virgine din nou dă naştere unor dezbateri aprinse despre sexualitate în India. Pe de-o parte, sunt doctorii, organizaţiile de femei şi publicaţiile, care acuză reclama că promovează controlul bărbaţilor asupra sexualităţii femeilor, pe de alta, compania producătoare susţine că produsul urmăreşte să le facă pe femei puternice şi să le crească stima de sine.
"Mă simt ca o fecioară, parcă ar fi din nou prima dată", spune o femeie îmbrăcată în sari, dansând şi cântând, alături de soţul ei. Reclama este la crema "18 Again", care le promite femeilor din India că le redă virginitatea.
"Şocant" este cuvântul pe care îl foloseşte publicaţia Times of India ca să descrie reclama, în timp ce The Guardian vorbeşte despre promovarea patriarhatului şi a mentalităţii conservatoare.
"Este un produs unic şi revoluţionar, care va contribui la sporirea încrederii femeilor în ele însele şi le va creşte stima de sine", a declarat, pentru BBC, patronul companiei Ultratech, Rishi Bhatia, care a mai subliniat şi că produsul le va face pe femei mai puternice. De asemenea, el a mai explicat că loţiunea nu urmăreşte să redea femeilor fecioria, ci emoţiile pe care femeile le simţeau la debutul vieţii intime.
În ciuda explicaţiilor directorului, numeroşi doctori, asociaţii care luptă pentru drepturile femeilor şi publicaţii au criticat strategia de promovare a produsului, susţinând că loţiunea nu face altceva decât să reitereze că sexul premarital trebuie să rămână tabu şi că este un păcat ca fetele să-şi piardă virginitatea.
"Crema este o prostie şi le-ar putea cauza complexe de inferioritate unor femei", a explicat, pentru BBC News, Annie Raja, de la Federaţia Naţională a Femeilor din India. "Produsul nu va face altceva decât să întărească viziunea patriarhală care domină şi aşa societa