Etapa a treia a programului „Rabla“ a început prost. Atât firmele de casare, cât şi dealerii se plâng de lipsa clienţilor.
Programul „Rabla“ nu mai este la mare căutare în Suceava. Proprietarii de maşini vechi susţin că prima de casare este mică şi ca nu-şi permit să achite diferenţa pentru a-şi cumpăra o maşină nouă.Unii continuă să circule cu rable, în timp ce alţii le-au abandonat în spatele blocurilor sau în parcările din oraş. „Nu vreau să mă bag în datorii şi să împrumut cele câteva mii de euro care-mi trebuie, iar prin leasing nu pot să iau deoarece nu sunt angajat cu carte de muncă“, spune Marius Şofron, proprietar.
Cele trei mari firme de casare din Suceava înscrise în Programul „Rabla“ se plâng de lipsa clienţilor. „Anul acesta nu prea am avut oameni care să renunţe la rable. În prezent, programul merge foarte slab, la fel ca în toată ţara“, a declarat Doru Drob, reprezentantul SC Romat Suceava. Celelalte două firme, SC Maricol SRL Suceava şi PF Muha Traian se confruntă cu aceeaşi problemă, la fel şi dealerii auto. „De la noi, aproximativ 350 de suceveni şi-au luat maşină nouă prin acest program“, spune George Petrescu, dealer auto.
„Rabla“ 3 în 1
Luna trecută, Ministerul Mediului a lansat o propunere-şoc: „Rabla“ 3 în 1. Practic, sucevenii ar putea beneficia de trei prime de casare în valoare totală de 2.700 de euro, pentru achiziţionarea unei maşini noi, dacă vor aduce la schimb trei autoturisme vechi. Ideea le surâde sucevenilor, care preferă să-şi păstreze maşina pe care o au în prezent şi să-şi mai cumpere încă două vechi pentru a îndeplini cerinţa.
„Dacă o duc acum, nu am cum să plătesc diferenţa de preţ, care nu este chiar una mică. Dacia Sandero costă 5.900 de euro, din care se scad cei 900 de euro, prima de casare. Dacă o duc în 2010 şi mai cumpăr două rable cu maxin 1.000 de lei, atunci da a