Regizorul Gabi Cadariu se întoarce pe scena Teatrului Naţional din Târgu-Mureş după o lungă pauză, cu ocazia unui nou proiect, spectacolul „Efectul Genovese”, pe un text al Alinei Nelega. Repetiţiile au debutat la începutul lunii august, premiera acestuia fiind programată pe 15 septembrie. Reporter: O nouă colaborare cu Naţionalul. După cât timp?
Gabi Cadariu: Este unul dintre proiectele fumoase în care cu multă emoţie iau parte la realizarea lui. E un spectacol pe textul Alinei Nelega, dar în acelaşi timp e şi provocarea pentru mine ca regizor dat fiind faptul că la Teatrul Naţional din Târgu-Mureş am montat o singură dată în urmă cu mulţi ani, în perioada studenţiei, un spectacol la Sala Mică, „Nascendo”, tot pe un text al Alinei Nelega. Un spectacol care a avut pentru mine zona sa de rezonanţă şi care mi-a oferit o experienţă prin care am câştigat foarte mult din lucrurile pe care le pot face în sensul personalităţii mele pe care încerc să o desăvârşesc cu fiecare spectacol. De atunci, anii au trecut şi acum e o altă responsabilitate, e un proiect mult mai ambiţios, pe un text mult mai complex. Rep.: Câteva cuvinte despre acest spectacol…
G.C.: Piesa se numeşte „Efectul Genovese” şi descrie de fapt neimplicarea publică într-un eveniment care se petrece sub ochii noştri şi care ar reclama o astfel de implicare. Textul piesei vorbeşte despre realitatea zilelor noastre trecute şi prezente, nu neaparat într-o comparaţie ci într-un fel de continuitate a felului în care noi am evoluat, sau nu, ne-am transformat sau nu în virtutea anilor de până în 90 în contextul actual ca şi conştiinţă individuală şi de grup vis a vis de demnitatea noastră, de moralitatea noastră. Rep.: Este un tip nou de spectacol?
G.C.: E un alt spectacol în care lucrurile pe care le cunosc, pe care le simt, sunt în raport cu cele pe care mi le provoacă textul. Fireşte că nota perso