Măsurarea rezultatelor după un proces de rebranding, respectiv cu cât a crescut cifra de afaceri a firmelor în următorul an, este foarte importantă, atât pentru companii, cât şi pentru strategii de branding, pentru că ele spun cel mai clar dacă o campanie de acest gen a reuşit şi dacă banii investiţi au fost aruncaţi sau nu în vânt, scrie revista BUSINESS Magazin .
"Alevia +50%, Labormed +45%, Walmark - încă mai numărăm." Socotelile îi aparţin lui Ştefan Liuţe, directorul de strategie al agenţiei de branding Grapefruit, iar enumerarea conţine exemple de campanii de rebranding derulate de agenţia pe care o conduce şi rezultatele după lansare.
Despre derularea campaniilor de rebranding cu o frecvenţă atât de mare încât fenomenul s-a transformat în tendinţă, BUSINESS Magazin a început să vorbească încă de anul trecut şi continuăm şi în 2010. Acum, nuanţele repoziţionării de marcă sunt chiar mai variate şi se referă nu numai la modificarea imaginii în urma schimbării acţionarilor sau pentru a crea consumatorilor percepţia unei companii adaptate la condiţii noi de piaţă, ci şi la ce se întâmplă la nivel intern. Brandingul de angajator, aşadar, reprezintă o preocupare la fel de actuală pentru unele companii din piaţă. "Explicaţia este destul de simplă: companiile acestea vor să-şi păstreze talentele şi să se pregătească pentru perioada ieşirii din criză, când vor reîncepe proiectele de dezvoltare şi pentru asta vor avea nevoie să atragă oamenii cei mai buni din piaţă. Nu poţi face acest lucru decât dacă ai un brand de angajator puternic, pe care să îl construieşti şi să îl menţii chiar şi pe timp de criză", spune Ştefan Liuţe.
Directorii de resurse umane confirmă acest lucru şi adaugă chiar că un brand puternic de angajator ajută la mai mult decât atât. "Este foarte important în perioade precum cea de acum să poţi să îţi menţii angajaţii mo