Michael Horodniceanu, roman educat in Israel, care traieste in Queens, New York, supervizeaza un vast proiect de extindere a celui mai mare sistem de tranzit din America, metroul new-yorkez.
"Eu ma uit la el si ma minunez, sunt uimit. Ma simt ca atunci cand am mers la Roma si am intrat in Basilica Sf Petru pentru prima data... M-am uitat la ea si mi-am zis: Oau, cum au facut asta?", spune inginerul Horodniceanu, presedinte al constructilor pentru Autoritatea Metropolitana de Transport, pentru AP.
In New York, pana acum s-a excavat suficienta piatra de sub Grand Central cat sa adauge un strat de 30 de centimetri in Central Park. Cele trei proiecte ce extind reteaua de transport new-yorkeza vor costa 15 miliarde de dolari si vor fi incheiate, se spera, in 2019. Acestea vor duce metroul si trenul in zone mai putin conectate ale metropolei, Manhattan East si West.
Deocamdata, ceea ce intr-o zi vor fi statii noi de metrou si tren si kilometri intregi de tunele sunt doar hrube subterane umede. Se poate vedea insa dimensiunea gargantuesca a poiectului.
"Acestea sunt proiecte vitale si vor intari infrastructura orasului", crede Mitchell Moss, director al Centrului Rudin pentru Politica si Managementul Transporturilor de la Universitatea New York. "Nu este vorba doar despre persoanele care merg la munca; metroul si trenul din New York sunt aglomerate 24 de ore pe zi, ducand oamenii la magazine, teatre, cluburi", explica acesta.
"Utilizam cea mai buna tehnologie disponibila azi, insa este o munca intensa pentru oameni", explica si Horodniceanu, care supravegheaza o echipa de mii de oameni.
"Simt ca am cea mai interesanta slujba din lume. Este un sentiment incredibil sa poti sa construiesti un proiect - mostenire. Sper ca, intr-o zi, nepotii mei sa poata spuna ca bunicul lor a construit asta!", se mandreste