Am trecut peste pretioasele citate biblice, rostite la inceputul filmului de un fel de Big Brother, si vazand secventa atrocitatii unei lupte din Kosovo - din pacate, prea bine stiuta de noi, din Am trecut peste pretioasele citate biblice, rostite la inceputul filmului de un fel de Big Brother, si vazand secventa atrocitatii unei lupte din Kosovo - din pacate, prea bine stiuta de noi, din documentarele televizate - cu sarbi, albanezi si americani (trimisi sa dea o mana de ajutor), mi-am zis: poate ca William Friedkin tasneste din nou, in centrul atentiei, dupa o cariera cu multe promisiuni si mari dezamagiri. Castigator, la 32 de ani, al unui Oscar pentru "Filiera franceza", a devenit, in scurt timp, o adevarata vedeta in lumea regizorilor americani, rasfatat de europeni (Jeanne Moreau chiar s-a casatorit cu el) pentru ca, apoi, sa bajbaie in cautarea propriului drum. "Cruising" din 1980, descindere halucinanta in lumea homosexualilor sadomasochisti, cu un Al Pacino de o ambiguitate ametitoare, parea sa-l fi redresat. Film mai putin cunoscut si rar de tot programat pe ecranele televiziunii, "Incrucisarea" este, dupa parerea multora, pe nedrept lasat in umbra, in favoarea supraestimatului "Filiera...". Cu acest proaspat "Animal de prada" ("The Hunted"), Friedkin anunta o revenire spectaculoasa, fie si numai pentru sansa de a-i fi dat , drept partener, lui Tommy Lee Jones, tot un "oscarizat", pe Benicio Del Torro. Sperantele mergeau mai departe. Luptatorul american, ingrozit de tot ce a vazut intr-o localitate europeana cu nume greu de pronuntat, Kosovo, ar fi putut fi eroul unui film despre o mare trauma. Un Rambo care, la inceput de mileniu, ar fi putut sa inteleaga altfel istoria, dupa atatea tragedii ale trecutului. A trebuit sa ne multumim, insa, doar cu buna intentie a scenaristilor David si Peter Griffith, a regizorului, de a fi spus, fie si in treacat,