Faptul ca trei dintre cei mai mari retaileri din lume, cu afaceri anuale cumulate de circa 80 de miliarde de euro, isi intensifica in aceasta perioada interesul pentru Romania reprezinta un semnal pozitiv pentru piata de profil.
Suedezii de la IKEA au intrat direct, cumparand operatiunile si magazinul de mobilier din Baneasa de la Gabriel Popoviciu, nemtii de la Lidl au platit recent peste 200 de milioane de euro pentru reateaua de supermarketuri Plus, in timp ce alt grup suedez, retailerul de imbracaminte H&M, tatoneaza puternic piata locala, fiind la un pas de a semna contractele pentru deschiderea primelor magazine in Bucuresti.
Toate aceste semnale, venite intr-o perioada in care atat retailerii, cat si proprietarii de spatii comerciale se plang de scaderea vanzarilor, arata potentialul de revenire a pietei, odata cu inversarea trendului general al economiei si revenirea increderii consumatorilor, crede Mihnea Serbanescu, actionarul majoritar si general manager al firmei de consultanta imobiliara DTZ Echinox.
"Retailul are potential frumos. Uitati-va la la ce a facut IKEA, la achizitia Lidl, care arata o incredere masiva in potentialul pietei. In acelasi timp, retailerii de fashion, H&M, care intre Bulgaria si Romania a considerat ca piata locala este mai atractiva si poate deschide aici primele magazine", a declarat Serbanescu intr-un interviu pentru ZF.
Afaceri la preturi mai bune
Piata se confrunta in schimb cu probleme serioase la ora actuala, dar tocmai aceste dificultati o fac mai atractiva in ochii marilor retaileri europeni, care pot incheia acum afaceri la preturi mai bune.
"Problema este ca in retail proiectele sunt mari si nu sunt lichiditati pentru aceste dezvoltari. In plus, in prezent retailerii locali fac diferenta intr-un mall, iar acestia sunt inca speriati - nu au iesit din criza. Vor iesi poate la sfars