Ediţia europeană a Wall Street Journal a anunţat, marţi, demisia directorului publicaţiei, Thomas Langhoff, invocând "toleranţă zero pentru ceea ce ar părea o încălcare a normelor de etică profesională".
Potrivit comunicatului emis de Dow Jones marţi, Langhoff a demisionat în urma "unui acord încheiat între serviciul de distribuţie a ziarului (Wall Street Journal Europe, n.r.) şi firma de consultanţă olandeză Executive Learning Partnership (ELP), care putea să dea impresia că acoperirea actualităţii de către publicaţie putea fi influenţată de relaţiile comerciale" între cele două.
Agenţia financiară nu a oferit mai multe detalii despre natura acestor relaţii comerciale., informează Mediafax.
"Escrocherie" pentru sporirea tirajului
Publicaţia britanică The Guardian, care citează documente şi e-mail-uri pe care le-a obţinut de la mai multe surse, a scris, marţi, că Langhoff a fost forţat să demisioneze după ce a apelat la o escrocherie pentru a creşte tirajul ediţiei europene a Wall Street Journal, însă reprezentanţii WSJ Europe au răspuns, miercuri, că aceste informaţii sunt pline de "neadevăruri şi de interpretări răutăcioase" şi că "Andrew Langhoff a demisionat din cauza unei încălcări a integrităţii editoriale".
Miercuri, presa a scris că WSJ Europe a plătit mai multe companii europene pentru a cumpăra în secret mii de copii ale ziarului, la preţul de 5 cenţi bucata. Această acţiune a avut scopul de a creşte tirajul ziarului şi de a induce în eroare advertiserii, scrie The Guardian.
Parteneriatul între ELP şi WSJ Europe implica şi un contract prin care ziarul urma să publice articole pozitive despre activitatea ELP, mai scrie The Guardian.
Tot The Guardian scrie că directorul executiv al Dow Jones, Les Hinton, un apropiat al lui Murdoch, era la curent cu acest program de creştere falsă a tirajului, însă purtătorul de c