Shakespeare – în curtea Muzeului de Istorie, Goethe – în hală, Cehov – pe scândura scenei, Büchner – în sala de sport, Daniil Harms – în cafenea, Cioran – în tramvai, Gellu Naum - la Sindicate… Şi tot aşa… diferiţi autori sunt reprezentaţi, prin diversele montări ale multor creatori de artele spectacolului din lume, pe marea scenă a Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu. Într-adevăr, aşa cum spun mulţi artişti veniţi la acest eveniment, Sibiul e un spectacol…
De dimineaţă şi până la miezul nopţii, au loc spectacole sub diverse forme: de la spectacolele-lectură, cu texte scrise de regizori, la spectacole de animaţie stradală, la spectacole de muzică, de dans, la spectacole de teatru… Spectacole sunt şi conferinţele la care participă specialişti de marcă. Aş menţiona chiar şi spectacolul de poezie, pentru că, în acest an, Matei Vişniec, cel mai jucat dramaturg român în lume după 1990, a propus Festivalului de la Sibiu, printre altele, un fel de conferinţă-dezbatere-lectură în jurul poeziei. Poezia sa a precedat teatrul său, poezia a fost pentru el foarte importantă, precum mărturiseşte: ”Am făcut parte dintr-o generaţie extraordinară, generaţia 80. Poezia a fost pentru mine şi pentru generaţia mea o luptă şi din punct de vedere estetic, dar şi din punct de vedere moral, politic. Poezia e ca o cometă în viaţa mea, la fiecare zece ani revine (…).
Aş menţiona chiar şi spectacolul de poezie. Pentru că, în acest an, Matei Vişniec, cel mai jucat dramaturg român în lume după 1990, a propus Festivalului de la Sibiu, printre altele, un fel de conferinţă-dezbatere-lectură în jurul poeziei. Căci poezia sa a precedat teatrul său, poezia a fost pentru el foarte importantă, precum mărturiseşte: ”Am făcut parte dintr-o generaţie extraordinară, generaţia 80. Poezia a fost pentru mine şi pentru generaţia mea o luptă şi din punct de vedere estetic, dar ş