Guy Kawasaki are multe fete in social media. Este fondatorul Alltop.com, un autor recunoscut in marketing si social media si, cumva, reuseste sa tina cate 75 de discursuri pe an. Kawasaki explica intr-un interviu pe scurt pentru publicatia Inc.com strategia lui pe social media si de ce Google+ ar putea depasi Facebook.
Reporter: Ai fost chief evangelist la Apple, asa ca stii cateva lucruri despre cum sa faci oamenii sa iti iubeasca brandul. Dar cum il poti promova, si implicit pe tine ca persoana, fara sa devii enervant in proces?
Guy Kawasaki: Cred ca cel mai important este sa te asiguri ca sustii cu adevarat o cauza excelenta. Cel mai mult ii deranjeaza pe oameni cand incerci sa promovezi ceva total prost. Nu cred ca Steve Jobs i-a enervat pe oameni cand vorbea despre cat de bune sunt produsele Apple. Si nu ii irita tocmai pentru ca ceea ce spunea el se dovedea a fi realitate. Start-ul marketing-ului este sa ai produse excelente pe care sa le promovezi.
R: Scrii o carte despre Google+ care se va lansa pe 8 martie. Spune-ne, de ce iti place Google+ atat de mult?
GK: Imi place mult calitatea interactiunilor si a comentariilor. Cred ca acestea din urma vin mai repede si mai bine decat in cazul celorlalte canale social media. Imi place sistemul de fotografii, ca poti edita post-urile si comentariile dupa ce ai postat. Pe Twitter si pe Facebook, odata postat, acolo ramane si nu poti edita. Imi place de asemenea sistemul de notificari pe Google+. Daca cineva te mentioneaza, poti primi informatii pe Gmail. Este foarte util pentru mine.
R: Ar putea Google+ sa devina la fel de mare ca Facebook?
GK: Absolut. Nici nu ma indoiesc de asta. Este greu sa prezici cand o retea ar putea depasi o alta ce are 1 mld. de utilizatori dar, pe de alta parte, acum cinci ani consideram ca MySpace conduce lumea. De asemenea, cred ca este mai u