În această săptămână, Luca Cordero di Montezemolo, președintele Ferrari, anunța că a luat decizia de a plafona producția anuală la maximum 7.000 de unități pentru a menține exclusivismul mărcii. Statistica vânzărilor din ultimele luni arată însă că această declarație poate ascunde de fapt un motiv mult mai palpabil: reducerea vânzărilor.
„Dealerii trebuie să înțeleagă că este extrem de important să vindem mașini de calitate şi mai puţin cantitate. De asemenea, decizia noastră de a comercializa mai puține mașini în ciuda majorării cererii are ca rol protejarea exclusivismului brandului”, a clamat Montezemolo în prezentarea strategiei viitoare ținută la cartierul general din Maranello. Conform oficialului italian, Ferrari va vinde în acest an cel mult 7.000 de unități, cu 318 mai puține decât anul trecut.
În ciuda faptului că plafonarea producției poate avea efecte benefice atât asupra imaginii mărcii cât și asupra poliiticii de prețuri și va înlătura măcar în parte teama unor colecționari că valoarea mașinilor deținute se poate dilua în timp, mulți analiști consideră că măsura a fost luată mai degrabă în baza estimărilor privind evoluția vânzărilor. De altfel, nu este prima dată când oficialul Ferrari susține că producția trebuie menținută la un nivel optim astfel încât să fie păstrat „spiritul” mărcii. Conform CNBC, în 1993, același Montezemolo spunea că „Ferrari nu va construi niciodată mai mult de 3.500 de mașini pe an”. Și a sfârșit ca, după mai puțin de un deceniu, să producă și să vândă peste 7.000.
Declarația lui Montezemolo este de fapt o perdea de fum menită să ascundă o potențială reducere a vânzărilor, consideră Marcel Massini, un istoric preocupat de mult timp de trecutul mărcii Ferrari. Acesta, dar și alți analiști, își bazează presupunerile pe faptul că piața europeană nu mai este nici pe departe cea de acum un an. În primele trei