Ericsson ConsumerLab a identificat unele dintre cele mai importante tendințe de consum în IT&C pentru anul 2014. Printre aceste tendințe se numără și faptul că aplicațiile mobile vor ajunge să schimbe societatea, amprentele utilizatorilor vor debloca orice dispozitiv personal sau vor exista senzori interactivi pretutindeni.
De peste 15 ani, ConsumerLab a desfășurat o multitudine de cercetări pentru a identifica valori, tipare de comportament și modurile în care oamenii folosesc tehnologia. Programul global de cercetare al companiei se bazează pe interviuri anuale cu peste 100.000 de indivizi din peste 40 de țări și 15 metropole.
„Cea mai importantă tendință pe care am identificat-o este creșterea exponențială a cererii pentru aplicații și servicii dedicate tuturor industriilor și categoriilor societății, ceea ce are potențialul de a schimba în mod fundamental viața noastră de zi cu zi”, a declarat Michael Björn, Head of Research, Ericsson ConsumerLab.
Cele mai importante 10 tendințe de consum in IT&C pentru 2014 identificate de Ericsson sunt:
1. Aplicațiile vor schimba societatea – Rata de adopție din ce în ce mai mare a smartphone-urilor a schimbat complet modul în care comunicăm sau folosim internetul. Ca urmare, oamenii au început să caute aplicații pentru orice – de la aplicații pentru cumpărături la cele pentru transport sau comunicarea cu autorități. Mai mult decât atât, aplicațiile devin mai importante ca modelul de telefon folosit.
2. Amprentele vor debloca orice dispozitiv personal – Website-urile au început să necesite parole din ce în ce mai lungi, formate dintr-o multitudine de numere, cifre și simboluri, pe care, de cele mai multe ori, utilizatorii le uită. Acesta este principalul motiv pentru creșterea interesului pentru alternative biometrice. Spre exemplu, studiile Ericsson au descoperit că 52%