Podul Calafat-Vidin nu are contract de deszăpezire. Autorităţile nu au au încheiat până acum un contract cu o firmă care să deszăpezească tronsonul aflat în proprietatea statului român .
Bulgarii sunt cun pas înaintea românilor, aşă că şi-au rezolvat problema deszăpezirii. Au organizat deja licitaţie pentru partea lor de pod. Autorităţile din România au declarat că vor rezolva situaţia până la data de 1 decembrie, iar la iarnă nu vor exista probleme. “Ar trebui să aplicăm varianta de la Giurgiu, un an să se ocupe partea română şi un an partea bulgară. Cred că este o metodă eficientă deoarece se elimină problemele care pot să apară între două societăţi atunci când se ocupă în paralel de deszăpezire. Partea română trebuie să încheie un contract să deszăpezească de la DN Craiova-Calafat, până la jumătatea podului, până unde începe partea bulgară”, a spus Marius Deca, prefectul judeţului Dolj”
Podul a intrat în reparaţii
Reparaţiile la podul Calafat-Vidin au fost demarate în urmă cu câteva zile, iar costurile vor fi suportate în totalitate de firma constructoare.În momentul de faţă se lucrează doar la sistemul de drenaj, iar de săptămâna viitoare va demara şi lucrările de asfaltare. Oficialii bulgari au declarat că sunt afectaţi doar 4 cm din cei 10 câţi are stratul asfaltic, aşa că structura podului nu este comprimisă. Noul pod Calafat-Vidin a fost inaugurat pe data de 14 iunie, în prezenţa autorităţilor române şi bulgare. Intrastructura rutieră care face legătura cu podul a fost construită, atât în România, cât şi în Bulgaria.
Podul Calafat-Vidin are o lungime de aproximativ doi kilometri, două benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti. Toate taxele rutiere sunt încasate de statul român, iar bulgarii rămân doar cu taxele feroviare. Pentru traversarea podului din Bulgaria în R