“Aveam un exces de bun simt de care trebuia sa scap si eram foarte timid”. Asta iti raspunde Sebastian Olar, creativul in varsta de 27 de ani care a venit cu ideea pentru “Romanii sunt destepti”, campania prin care au fost schimbate predictiile Google despre Romania, atunci cand il intrebi de ce in facultate s-a angajat controlor de bilete.
Cand era copil, bistriteanul aspira sa devina “cosmonaut, asa cum isi doresc toti baietii”. Insa a absolvit Facultatea de Marketing si Comunicare din cadrul Universitatii „Babes-Bolyai” din Cluj-Napoca si are un masterat in publicitate la aceeasi universitate.
Iar, daca in ultimii patru ani a lucrat pentru conturi precum Vodafone, Rom, Coca-Cola, Fanta, Banca Transilvania sau Zapp, in schimb primul sau loc de munca nu a avut foarta multa legatura cu publicitatea.
Practic, in octombrie 2004, cand era in anul al doilea de facultate, Olar s-a angajat part- time controlor de bilete la Regia Autonoma de Transport Urban Calatori (R.A.T.U.C.) din Cluj-Napoca. Si a lucrat timp de trei ani in tramvaie si autobuze, pana cand a terminat facultatea.
“Un prieten pe care il apreciam foarte mult lucra acolo. Era o persoana pe care o admiram si imi doream sa ma scoleasca, sa ma invete scoala strazii pentru ca aveam un exces de bun simt de care trebuia sa scap si eram foarte timid. Mi-am zis ca daca ma angajez acolo nu o sa am incotro, va trebui sa ma adaptez. In prima zi m-am dus cu un coleg ca sa invat ce trebuie sa fac si cand a trebuit sa spun <
Nu a dat nicio amenda in prima zi de lucru, dar targetul era sa dea cel putin doua amenzi pe zi. Insa la fiecare final de luna reusea sa depaseasca tinta impusa.
“Am invatat sa am