•Concurenta acerba la concursul national unic pentru posturile de invatatori si de profesori la disciplinele fundamentale de gimnaziu •Principala cauza a numarului infim de posturi de acest gen o reprezinta scaderea populatiei scolare •Calendarul nerealist al concursului risca sa duca la repetarea bulibaselii de anul trecut
Manati de har pedagogic sau, pur si simplu, de lipsa de perspective de a-si gasi un loc de munca, multi tineri fac cinci ani de liceu pedagogic, trei ani de colegiu sau patru de facultate si, dupa zeci de examene, isi incearca sansele in invatamant. Altii au nimerit cu ani in urma la niste scoli care, considera ei, le mananca tineretea, dupa cum putinii bani castigati sunt inghititi de costurile navetei zilnice. Cu totii tocesc saptamani intregi si incearca sa se puna la punct cu materia ceruta la concursul de titularizare, doar, doar or prinde o catedra acceptabila. Concursul se transforma, insa, parca inevitabil intr-un cosmar: drumuri peste drumuri la inspectoratele scolare, stat la cozi pentru completarea optiunilor, stresul examenului, asteptarea epuizanta a rezultatelor, dezamagiri, iarasi cozi, iarasi asteptari s.a.m.d. Pana la urma, unii ajung sa se intrebe: pentru ce atata efort? Pentru 3 milioane lei pe luna, din care mare parte se duc pe naveta?!
Procesul de ocupare a posturilor didactice disponibile din urmatorul an scolar in invatamantul preuniversitar, atat datorita unor cauze obiective, cat mai ales prevederilor Metodologiei de miscare a personalului didactic valabile in acest an, risca sa se transforme inca o data intr-un cosmar pentru toti cei care vor incerca sa-si inceapa o cariera de dascal sau, pur si simplu, sa-si gaseasca un loc de munca la o scoala mai decenta. In judetul Iasi sunt puse la bataie 1.997 posturi didactice complete, dintre care doar 667 sunt titularizabile, restul fiind dispon