Ediţia din acest an a Festivalului de Film de la Cannes o are pe afiş pe superba actriţă franceză Juliette Binoche. Născută din părinţi artişti - tatăl, Jean-Marie Binoche, era actor, regizor şi sculptor, şi mama, Monique Stalens, actriţă şi regizor -, Juliette a mers pe urmele acestora, ea fiind nu numai actriţă, ci şi o foarte talentată pictoriţă. De altfel, picturile care apar în filmul „Amanţii de pe Pont Neuf" sunt chiar create de ea.
A debutat în „Regele moare" de Eugen Ionescu
Primul ei rol a fost în liceu, când a debutat în spectacolul „Regele moare". Un an mai târziu, a început cursurile Conservatorului Naţional de Artă Dramatică din Paris. Primul ei mare rol a fost cel din ecranizarea romanului lui Milan Kundera „Insuportabila uşurătate a fiinţei", interpretarea ei fiind primită cu laude maxime de către critica de specialitate, care a numit-o „aproape eterică în frumuseţe şi virginalitate". Cu rolurile care au urmat şi-a pierdut însă aspectul „virginal", cei mai mulţi regizori insistând să-i scoată în evidenţă incredibila forţă sexuală. Marile premii le-a obţinut din întâlnirile cu regizori de alte naţionalităţi. Colaborarea cu polonezul Krzysztof Kieslowski la filmul „Albastru", din seria „Trei culori", i-a adus un César pentru cea mai bună actriţă într-un rol principal, iar lucrul cu britanicul Anthony Minghella la „Pacientul englez" i-a adus un mult râvnit Oscar pentru cea mai bună actriţă într-un rol secundar.
O intelectuală anti-Sarkozy
Juliette Binoche nu pierde nici un prilej să-l atace pe Nicolas Sarkozy, pe care îl numeşte pur şi simplu „dictator", afirmând că acesta şi-ar dori să transforme Franţa într-o „republică monarhică". Proeuropeană, dar destul de antiamericană, Binoche a afirmat că nu crede varianta oficială a atentatelor de la 11 septembrie şi că este cu neputinţă ca autorităţile americane să fie străine