Vuitton, Chanel, Hermès, Gucci... Nume care te fac să visezi, care evocă luxul, prestigiul, frumuseţea. Dar cine le cunoaşte istoria? Creatorii acestor dinastii ale modei au pornit deseori de la nimic, de la o sărăcie crâncenă. În spatele fiecărui asemenea nume se ascunde un trecut zbuciumat, evoluţii, căderi, uneori dispariţia temporară. Giuvaergii, marochinieri, producători de haine, pantofi sau bagaje, constructori de maşini, toţi au reuşit să-şi facă numele cunoscut în lumea întreagă, în descursul câtorva decenii. În această carte veţi citi despre istoria a şapte asemenea dinastii, printre cele mai celebre. Istoria acestor creatori, de la naşterea mărcii până în anii de glorie, trecând prin dramele şi dificultăţile intrării pe piaţa mondială, este semănată cu obstacole şi războaie câştigate. În acelaşti timp, este vorba de o istorie sui-generis a secolului XX, în care au triumfat aparenţele şi semnele exterioare ale succesului.
Yann Kerlau a fost avocat la New York, înainte să lucreze timp de mai mult de cinsprezece ani în domeniul luxului şi al cosmeticii, în special pentru firmele Gucci şi Yves Saint-Laurent. În 2008 a fost numit directorul general delegat al Grupului Gucci.
Fascinat de personalitatea lui Cromwell, i-a consacrat în 1989 o biografie, apărută la editura Perrin: Cromwell, la morale des seigneurs (Cromwell, morala stăpânilor). În 1990 a publicat un eseu, Les Aga Khans (Hanii Aga), o sagă a conducătorilor spirituali ismailiţi, care a fost reeditată în 2004. Primul său roman, L'echiquier de la reine (Eşichierul reginei), a apărut la editura Plon în 2010; este o carte centrată pe personajul uimitor care a fost regina Christine a Suediei. După ce a scris Dinastiile luxului, Yann Kerlau s-a dedicat în întregime scrisului.
Cartier
Imortalizată de Marilyn Monroe într-un cântec care a făcut din d