•Nici de aceasta data licitatia nu a fost lipsita de discutii aprinse •Licitatia propriu-zisa nu a durat mai mult de cinci minute, societatea fiind adjudecata la un pret cu trei miliarde lei mai mic decat cel de pornire
Discutiile aprinse desfasurate in timpul licitatiei pentru vanzarea societatii Constructii Hidrotehnice au avut un debut furtunos, inca din preziua desfasurarii acesteia. La data limita de depunere a ofertelor, reprezentantii Bursei Moldovei si a PAS-ului societatii s-au infruntat inca o data, castigatoare iesind de data aceasta prima, oferta PAS-ului nefiind acceptata datorita depasirii orei limita.
La licitatia propriu-zisa a mai participat, pe langa Bursa Moldovei, firma ieseana Moldotrans Auto, scopul fiind achizitionarea pachetului majoritar, reprezentand 80,87% din actiunile societatii. Discutiile s-au aprins in momentul in care ambii participanti au cerut ca licitatia sa se desfasoare in scadere, neacceptand pretul de pornire, de 10,137 miliarde lei. Chiar daca directorul Fondului Proprietatii de Stat Iasi, Ioana Dornescu, a sustinut ca, datorita potentialului firmei, pretul nu poate sa se micsoreze, in cele din urma aceasta scadere s-a produs.
"Aceasta societate are multe active, terenuri, puncte de lucru in toata Moldova, avand sanse de a primi numeroase contracte pe linie guvernamentala, ceea ce poate asigura o oarecare continuitate a activitatii, bazandu-se pe contracte ferme. In aceste conditii, pentru noi, Constructii Hidrotehnice este o societate foarte buna, cu un potential pe masura", a explicat pozitia FPS Ioana Dornescu. Pozitie care a fost, insa, insuficient de ferma, deoarece, in cele din urma, pretul de adjudecare al licitatiei a scazut cu peste trei miliarde lei fata de suma de la care s-a plecat.
Comisia de licitatie a cedat in fata presiunii ofertantilor
Chiar daca, init