La sfârşitul săptămânii trecute s-a desfăşurat cea de-a 9 etapă a Campionatului de Raliuri al României, rundă care a avut loc la Cluj, sub numele de Raliul „Avram Iancu“. Conform participanţilor la această competiţie, organizarea, asigurată de CS Danny Ungur Racing, a lăsat de dorit, deficienţele punându-şi amprenta chiar şi pe stabilirea ierarhiilor finale.
Deşi trebuia să fie un raliu pe macadam, suprafaţa pe care s-a rulat a fost, într-o proporţie foarte mare, pământ mai mult sau mai puţin aderent. De asemenea, concurenţii au primit carnetele itinerar cu mai bine de două ore întârziere şi acestea conţineau multe greşeli. Cel mai mare scandal l-a produs însă modificarea traseului probei speciale Cojocna, care s-a făcut şi după terminarea antrenamentelor. Pe această probă exista posibilitatea scurtării traseului de către concurenţii care cunoşteau foarte bine zona, iar pentru a împiedica acest lucru, organizatorii au găsit de cuviinţă să sape şanţuri şi să facă maluri de pământ pe interiorul virajelor, după ce piloţii încheiaseră recunoaşterile.
„Au modificat structura celei mai lungi probe speciale după ce ne-am încheiat recunoaşterea, lucru care a făcut să intru frontal, cu 150 km/h, într-un mal de pământ. Am pierdut astfel lupta pentru titlul Grupei A, dar ceea ce mă deranjează cel mai mult este faptul că inconştienţa unora mi-a pus viaţa în pericol. Numai soarta a făcut să scap. De fapt, şanţurile şi malurile de pământ făcute de organizatori pe această probă specială nu i-au împiedicat pe «prieteni» să scurteze traseul peste câmp. Mi s-a părut că toate aceste lucruri au fost premeditate. Modificarea probei a fost ilegală şi a fost un atentat la viaţa piloţilor. Au apărut găşti care sunt în stare să calce pe cadavre pentru a-şi atinge interesele, spectacolul sportiv necontând deloc pentru ei“, a spus pilotul craiovean Nistor Duval.
În spiritu