An de an, actiunea ucigasa de distrugere a Bucurestiului, inceputa de Ceausescu, este continuata. Este un adevar socant, insa indiscutabil daca citim raportul: "Bucuresti, un dezastru urbanistic", prezentat de Asociatia Salvati Bucurestiul.
Concluziile acestuia sunt dramatice, cu atat mai mult cu cat sunt bazate pe cifre ce nu pot fi negate. Capitala Romaniei este un oras sufocat de trafic si de constructii, in care oamenii, si in special copiii, se imbolnavesc pe capete din cauza ambientului, un oras in care cladirile de patrimoniu ori au fost distruse ori sunt pe cale de a disparea pentru a fi inlocuite de blocuri fara nicio logica arhitecturala si nicio legatura cu vecinatatile. Pentru a nu fi acuzata ca exagerez am sa va dau doar cateva exemple din raport.
Din 2000 pana in 2006, viteza medie de deplasare in centrul Bucurestiului a scazut de la 15 km/ora la sub 10km/ora. Cum altfel, cat timp se circula mai mult cu masina avand in vedere slaba dezvoltare a transportului in comun. Potrivit studiului, liniile de transport in comun sunt slab interconectate.
Desenarea traseelor este facuta empiric si nu in urma unui studiu asupra necesitatilor de conectare a diferitelor puncte. Liniile de suprafata nu au o frecventa afisata si respectata, prin urmare nu exista o predictibilitate a timpului de parcurs intre doua puncte din oras. Benzile speciale pentru transportul in comun se lasa in continuare asteptate, iar metroul este insuficient dezvoltat.
Din cauza traficului sufocat si sufocant pierderile economice sunt foarte mari, numai in constructii ridicandu-se la 180 milioane de euro anual. Mai grav este ca, din aceeasi cauza, timpul mediu de ajungere a ambulantei la cazurile urgente a urcat de la 12 minute in 2002 la 35 minute in 2006, an in care 2.313 persoane au murit asteptand ambulanta.
Acelasi studiu ne arata