Cu o rata a somajului de 21,5 la suta in randul tinerilor, Romania ar avea nevoie o strategie adecvata pentru incadrarea in campul muncii a acestora.
Totusi, pana guvernele care se succed atat de repede isi vor apleca atentia si asupra acestui aspect, angajatorii din Romania, in special multinationalele, participa la combatarea acestui fenomen - raspandit, de altfel, la nivel european - prin targurile de joburi.
Un astfel de targ, Angajatori de Top, se desfasoara in Bucuresti in perioada 26 - 27 octombrie, cu participarea a peste 40 de multinationale, in cautare de tineri absolventi, dar si de persoane cu experienta.
Domeniile acopera, de asemenea, un spectru destul de larg: inginerie, servicii clienti, vanzari, financiar-contabil, marketing, achizitii-logistica sau dezvoltare software. Potrivit organizatorilor, unul dintre aspectele care duc la cresterea sanselor de angajare este reprezentat de cunoasterea a cel putin o limba straina, in topul celor cerute de companiile participante fiind engleza, germana, franceza, spaniola, italiana, olandeza, suedeza si portugheza.
De exemplu, Webhelp Romania intentioneaza sa angajeze 50 de persoane, pana la sfarsitul acestui an, pentru centrul pe care il are in Bucuresti. Toate aceste posturi sunt de entry level, cu accent pe servicii pentru clienti din diverse domenii, cum ar fi telecomunicatiile, turismul, infrumusetare sau comert electronic. De asemenea, posturile presupun cunoasterea unei limbi straine, in special franceza (80%).
La randul sau, Samsung Electronics Romania, prezenta pentru prima data in cadrul evenimentului, isi mareste numarul angajatilor din departamentul de vanzari, fiind in cautarea unor persoane calificate pentru posturile de key account manager, manager de produs, specialist retail sau specialist marketing.
Printre companiile partic