Karsten Gerloff, preşedintele Fundaţiei Europene a Software-ului Liber (FSFE), a criticat la evenimentul Euskal Encounter, desfăşurat la sfârşitul săptămânii trecute la Barakaldo (Bizkaia, Spania), marile companii multinaţionale, asigurând că "unele corporaţii fură" informaţii de la useri şi "alimentează, fără avertisment prealabil, serviciile secrete", notează ziarul ABC.
Tranşant şi critic. Aşa s-a arătat preşedintele FSFE care a dezvăluit că, "pentru Google şi Facebook suntem produse, nu clienţi". "Nu le dăm doar date, ci şi încrederea noastră, deoarece credem că ne protejează intimitatea", a subliniat el. Datele tale sunt produsul pe care îl vinde Google", a avertizat el.
Expertul internaţional a precizat că aceste multinaţionale au putere asupra computerelor a milioane de useri şi a reţelelor lor şi că au creat, mai ales, structuri de control. În această împărţire a sarcinilor, "Facebook defineşte cine suntem, Amazon stabileşte ceea ce vrem, iar Google determină ceea ce gândim", este de părere Gerloff.
El a calificat actuala situaţie drept "trădare" şi a dat ca exemplu modul în care "Yahoo furnizează guvernului chinez informaţii cu conţinut confidenţial ale clienţilor săi". "Acum toată lumea o face", a deplâns el.
Karsten Gerloff i-a criticat şi pe liderii politici pentru "lipsa totală de conştiinţă" în chestiuni legate de drepturile fundamentale ale omului. "Imediat ce au înţeles cum funcţionează Internetul, l-au transformat într-o unealtă de oprimare. Chiar în acest moment ştim că ne ascultă, că nu suntem liberi", a denunţat el.
Cu toate acestea Gerloff nu vede foarte clar viitorul acestor companii. "Dacă Google vrea să supravieţuiască pe termen lung va trebui să se reinventeze. Microsoft nu a făcut acest lucru, de aceea cred că va dispărea în cinci sau zece ani". Şi mai spune el, atunci când