Mai zilele trecute, câteva publicaţii au ,,aruncat’’ ştirea că 1500 km de cale ferată vor fi închişi sau scoşi la închiriat, întrucât actualul guvern s-a angajat în faţa organismelor internaţionale să facă acest demers. România are 10.777 km de cale ferată în exploatare. Este posibil ca peste un deceniu statisticile să constate faptul că România va avea 2.000 km
Viteza, guvernul, căile ferate şi ... FMI-ul
Mai zilele trecute, câteva publicaţii au ,,aruncat’’ ştirea că 1500 km de cale ferată vor fi închişi sau scoşi la închiriat, întrucât actualul guvern s-a angajat în faţa organismelor internaţionale să facă acest demers, după cum reiese din scrisoarea de intenţie către FMI, semnată pe 12 septembrie, anul acesta. Vestea a trecut, evident, neobservată, prin noianul zilnic de mondenităţi, bombe din lumea sportului ori dezbateri în platourile tv pe tema care va fi producţia de grâu sau porumb la hectar după descentralizare la Siliştea–Gumeşti ori în judeţul Călăraşi. Spuneam că a trecut neobservată acum. Nici în 2011, nu s-a observat. Atunci un alt guvern s-a angajat să facă acelaşi lucru. Cel mai probabil, la fel se va întâmpla şi în 2016 sau în 2020. Dacă Institutul Naţional de Statistică contabiliza că în anul 2012 România avea 10.777 km de cale ferată în exploatare, este posibil ca peste un deceniu statisticile să constate faptul că România va avea 6.000 ori 4.000 de km sau de ce nu 2000 de km...
România s-a împrumutat sume uriaşe pentru a-şi construi actualul sistem feroviar
Reţeaua actuală s-a construit prin eforturi substanţiale şi de lungă durată făcute de statul român la sfârşitul secolului al XIX-lea şi începutul secolului al XX-lea. Istoria ne arată că 60% din împrumuturile contractate de Regatul României până la 1900 au avut ca destinaţie construirea de căi ferate şi achiziţionarea de material rulant. Liniile feroviare ale Vechiului