Marile companii pun din ce in ce mai mult accent pe schimbare, lasand la o parte traditia si chiar retetele cu care au avut succes ani de zile.
"Companiile si-au dat seama ca schimbarile in cadrul organizatiilor sunt investitii care se amortizeaza, si nu doar simple cheltuieli", este de parere Leslie Szamosi, Executive MBA Academic Director si Senior Lecturer la HRM & Global Marketing, prezent la Bucuresti saptamana trecuta. El adauga ca schimbarea a devenit o stare de spirit intrucat la anumite intervale de timp marile organizatii mai adauga cate ceva in cadrul unui proces continuu de inovare, care a devenit firesc in ultimii ani.
"Atunci cand conducerea Google anunta o schimbare, 60-70% dintre angajati sunt de acord cu ea pentru ca aceasta companie are o cultura care merge dupa principiul: orice lucru care da dovada de stabilitate nu e acceptabil. Acest lucru se intampla si pentru ca media de varsta este de 30 de ani, iar Google si-a creat o imagine de companie inovatoare", mai completeaza lectorul.
Astfel, schimbarile pot fi de doua feluri: liniare si continue sau radicale si pe mai multe niveluri. Insa pentru o buna functionare a organizatiei este nevoie de amandoua.
De asemenea, Szamosi este de parere ca schimbarile nu ar trebui facute doar de un grup de oameni din cadrul companiei sau de catre un consultant si, in plus, intentiile de schimbare ar trebui raspandite in intreaga organizatie pentru ca ele sa ajunga si la angajatii din prima linie.
Aceasta pentru ca angajatii de la primele niveluri sunt adesea ignorati in luarea deciziilor. Conform unui studiu, citat de Szamosi si realizat de revista Business Week pe primele 500 de companii din topul Fortune, 54% dintre angajati sunt de parere ca nu li se explica foarte bine de ce trebuie sa ia anumite decizii, 61% nu primesc informatii despre planurile companiei, iar 64