Vreti sa infiintati o firma de servicii in tara sau aveti una si vreti sa va extindeti afacerea intr-o alta tara UE? Totul ar trebui sa se poata face online printr-un ghiseu unic, potrivit unei directive europene. In Romania, acest ghiseu se numeste Punctul de Contact Unic electronic (PCU), a costat peste 4,6 milioane euro si a fost implementat de un consortiu condus de TeamNet International, o firma din grupului Asesoft, controlat de omul de afaceri Sebastian Ghita. Daca la momentul lansarii, in vara anului 2011 nu functiona, Ministerul Comunicatiilor sustine acum ca functioneaza si ofera 211 proceduri online (135 in limba engleza) de la 44 de autoritati inrolate.
O Directiva UE (directiva "serviciilor", adoptata in 2006) obliga fiecare stat membru sa implementeze la nivel national "ghisee unice" prin care orice prestator de servicii din spatiul UE care ar vrea sa activeze si in Romania sa obtina toate autorizatiile si avizele necesare de la distanta, prin internet. Termenul de implementare al directivei UE privind serviciile in toate statele membre a fost 28 decembrie 2009. Romania, alaturi de alte state, nu a implementat la timp acest proiect, drept pentru care Comisia Europeana a deschis in 2010 o procedura de infringement (incalcare a dreptului comunitar) impotriva tarii noastre, procedura in care statul roman era in vara anului 2011 aproape de a ajunge in fata Curtii Europene de Justitie.
In vara anului 2011, autoritatile au lansat public acest portal, insa nefunctional. Vezi articolul de mai jos:
VIDEO UPDATE Inca un portal "finalizat" de autoritati, dar imposibil de accesat de publicul larg - Punctul de Contact Unic electronic. Tot cu fonduri UE
Ce s-a mai intamplat cu acest portal si cu procedura de infringement demarata impotriva Romaniei? Ministerul pentru Societatea Informationala (MSI) da de inteles ca statul roman nu mai