Absolventul de Comunicare şi Relaţii Publice a reprezentat România anul acesta la Red Bull Paper Wings, în proba Distanţă de zbor. Avionul său a parcurs peste 30 de metri.
Puţini s-ar gândi că un avion de hârtie te poate purta prin lume, poate face noi prieteni şi, dacă e bine construit, te duce chiar într-un avion supersonic. Paul Chiriac a demonstrat la ediţia de anul acesta a Red Bull Paper Wings că avioanele de hârtie au forţe subestimate.
Încă din timpul facultăţii s-a angajat ca brand manager la Red Bull şi asta l-a dus aproape de asociaţiile studenţeşti. „Eram prietenul tuturor ligilor, mergeam des la evenimente sportive din ţară“, spune Paul. Printre responsabilităţile sale se număra şi organizarea la Iaşi a competiţiei cu avioane de hârtie.
„Avionul meu arăta ca un pix“
„În 2008, conducerea firmei ne-a premiat pentru organizarea reuşită cu o călătorie la Salzburg, Austria. I-am însoţit pe românii participanţi la etapa internaţională a Paper Wings“, adaugă Paul Chiriac.După doi ani, a hotărât să încerce o nouă experienţă profesională. Energic, dinamic, adaptabil, s-a reorientat spre marketingul IT. Însă a avut grijă să-şi păstreze relaţiile cu foştii colegi. „Dorinţa de a-i revedea a fost unul dintre motivele pentru care am hotărât să particip la concurs. Culmea, cu un an mai devreme mă ocupasem şi eu de organizarea lui“, explică Paul.
S-a documentat, a găsit un model pe care l-a considerat destul de eficient, l-a modificat. „Arăta ca un pix şi era, în mare parte, gândit de mine“, povesteşte tânărul. Spre surprinderea lui, „pixul“ a zburat pe o distanţă mai lungă decât celelate avioane ale studenţilor ieşeni. A fost cel mai bun din 40 de concurenţi.
A zburat peste 30 de metri
La Iaşi a câştigat detaşat, iar ca premiu a putut experimenta saltul cu paraşuta, sport extrem pe care nu îl practicase până atunci.
A trec