S-au cheltuit aproape şase milioane de euro pentru eurogara din Turnu Severin, însă acum CFR-ul nu este capabil nici măcar să asigure paza acestei clădiri mamut. Imobilul sfidează prin opulenţă acest municipiu de judeţ, prea sărac pentru vremurile pe care le trăim.
Gara din Drobeta Turnu Severin a avut parte de peripeţii încă din faza de proiect. Trebuia terminată în trei ani, dar a fost finalizată abia în şase ani. A fost proiectată cu lift, dar nu au mai fost făcut pentru că nu s-au mai alocat fondurile necesare. Apoi nu putea fi dată în folosinţă pentru că era construită prea aproape de peron. Iar la inaugurare, în vara anului 2010, a devenit celebră doar pentru că pe panourile de afişaj au fost derulate imagini pornografice.
În afara ghişeului de unde îţi poţi cumpăra biletul de călătorie şi un chioşc de la parterul imobilului, toată clădirea este goală.
Deşi la etajul I şi II au fost proiectate mai multe spaţii destinate comerţului, nici unul dintre acestea nu a fost ocupat până în prezent din cauza chiriilor foarte mari, dar şi a traficului feroviar tot mai scăzut în ultimii ani. Aici trebuiau să funcţioneze o farmacie, un restaurant, un fast-food, o florărie şi mai multe chioşcuri de ziare sau buticuri.
Din 15 octombrie, eurogara nu mai are nici măcar pază, imobilul fiind lăsat de CFR la discreţia hoţilor şi a boschetarilor.
Vechea gară, doar o amintire
Lucrările pentru o nouă gară în Drobeta Turnu Severin au demarat în vara anului 2004. Conform proiectanţilor, clădirea urma să fie cea mai modernă staţie feroviară din ţară, iar inaugurarea era programată peste trei ani. Din cauza unor probleme tehnice apărute pe parcurs, dar şi a finanţării cu sincope, lucrările nu s-au finalizat la termenul stipulat în contract, spre disperarea celor care călătoresc cu trenul. Asta pentru că odată cu începerea lucrărilor la eurogară, vechea