De la precedenta Cupă Mondială din 2006, retransmisia meciurilor on-line s-a îmbunătăţit considerabil, iar Internetul a devenit unul dintre suporturile comune de urmărire a meciurilor. Mai multe posturi de televiziune au decis să difuzeze meciurile în streaming, pentru a atinge şi publicul care nu dispune de televizor, potrivit realitatea.net.
Nici victoria la alegeri a lui Barack Obama, nici moartea lui Michael Jackson, nici lansarea iPad nu au generat atâta trafic pe site-urile de informaţii precum Campionatul Mondial de Fotbal din Africa de Sud. Le Figaro notează că, imediat după fluierul de începere al primului meci, 112 milioane de vizitatori au intrat în fiecare minut pe site-urile supravegheate de specialistul reţelelor Akmai, stabilind un nou record mondial. Această cifră a fost dublă faţă de o zi normală de campionat.
Site-urile care nu dispun de drepturi de difuzare video publică comentarii scrise şi statistici. Pe New York Times, de exemplu, sunt disecate toate jocurile şi fazele meciurilor.
Foarte popular pe site-urile de ştiri, Mondialul din 2010 este şi prima cupă de fotbal organizată în era reţelelor sociale, unde comunităţile de prieteni comentează meciurile.
Aproape 60.000 de francezi şi-au exprimat pe Facebook susţinerea faţă de echipa naţională de fotbal, iar pe Twitter există o pagină specială care apar toate mesajele care evocă competiţia.
Potrivit unui sondaj Nielsen, 21% dintre amatorii de fotbal la nivel mondial au prevăzut să urmărească campionatul mondial pe telefonul mobil. Aplicaţiile prin care pot fi urmărite meciurile rezultatele în direct sunt pe primul loc în topul descărcărilor pe iPhone, fie că sunt plătite sau gratuite.
Deocamdată, creşterea traficului şi volumul de conţinut nu au avut consecinţe grave, dar ameninţarea pluteşte în aer. Twitter, care şi-a dublat capacitatea, a prevenit că reţeaua ar