» Daca pe majoritatea contribuabililor criza i-a lovit direct la buzunar, pe politicieni i-a "afectat" la discurs, constituindu-se intr-un bun prilej de mimare a interesului public. In fapt insa, politicienii sunt in continuare preocupati de propria agenda si de incercarile electorale prin care vor trece anul acesta partidele lor.
» Dincolo de declaratiile "de criza", in Parlament "ploua" cu proiecte menite nu sa aduca mai multi bani la buget, ci sa-i ajute in campanie.
Criza s-a dovedit a fi "buna" cand politicienii au putut pune pe seama ei imposibilitatea de a-si onora promisiunile facute in campania trecuta, unele dintre ele transformate chiar in proiecte de lege, votate cu mainile sus la unison, fara a exista si un calcul economic realist. Cele doua intreceri electorale din 2009 – europarlamentare si prezidentiale – ii determina insa pe actorii politici la o noua runda de promisiuni. Prin urmare, notiunea de "criza" ramane doar la nivelul discursului, iar in Parlament a reinceput sa "ploua" cu propuneri populiste.
"In acest moment, tara are nevoie de liniste si de predictibilitate politica, de solutii, tara are nevoie nu de inceperea unei campanii electorale prezidentiale care deja incepe sa inmugureasca in dezbaterea publica, ci de un pachet de solutii care sa garanteze locuri de munca si sa scoata tara din recesiune economica", spunea liderul PSD, Mircea Geoana, in urma cu doar o luna. Intre timp, seful pesedistilor si-a anuntat oficial intrarea in cursa pentru Cotroceni, asa ca discursurile sale s-au schimbat. Au imbracat forma de campanie, la fel ca propunerile pe care Geoana si ceilalti parlamentari PSD le depun. "Concurenta" vine de la PDL, ai carui "alesi" vin si ei cu propuneri care numai anticriza nu par a fi.
Batalie pe oraseni, varstnici si mame
Sub pretextul "crizei economico-financiare globale", soc