Impactul noului serviciu de harti pe terminalele mobile cu Android lansat luni de Google va fi minim asupra pietei de GPS-uri, considera Laura Samson, country manager al producatorului Mio, exemplificand cu date din piete vestice, unde serviciul Google a fost lansat anterior.
“Discutiile privind disponibilitatea acestui instrument de navigatie oferit de catre Google dateaza inca de la sfarsitul lui 2009, atunci cand erau déjà disponibile servicii similare adaptate si pentru piata din Romania. Noua aplicatie este déjà disponibila de ceva vreme pentru tarile din Europa de Vest, iar impactul asupra pietei GPS nu a fost inca unul major. Sa nu uitam ca majoritatea celor care folosesc un dispozitiv de navigatie achizitioneaza dispositive cu harti pre-instalate Full-Europe, cu un grad foarte mare de detaliere. In cazul descarcarii hartilor folosind aplicatia Google si a hartilor aferente pentru anumite state sau orase, costurile de Internet pot ajunge la niste valori destul de ridicate, in special daca utilizatorul le foloseste in afara tarii de origine”, spune Laura Samson.
De altfel si Dan Bulucea, manager al filialei locale a Google, a subliniat ca serviciul companiei pe care o reprezinta nu este creat pentru a intra in concurenta directa cu producatorii de GPS-uri, ci este unul “la indemana”, usor de folosit si eficient, dar nu se preteaza in toate situatiile.
Samson citeaza un studiu GfK din luna februarie care arata ca 89% dintre respondentii chestionati in Germania, Franta si Marea Britanie prefera echipamentele GPS dedicate sau incorporate in vehicul aplicatiilor pe mobile. “Pe langa acest lucru, 70% dintre cei care folosesc la ora actuala servicii de navigatie GPS pe telefonul mobil, au declarat ca ar prefera un sistem de navigatie portabil sau incorporat, in conditiile unei penetrari nete superioare atat in zona echipamentelor GPS dedicat