Piaţa electrocasnicelor mari va creşte cu 4-5% în acest an şi va depăşi pragul de 300 milioane euro după majorarea preţului mediu al acestor produse cu 10%, a declarat marţi directorul de marketing al Whirpool România Mioara Bolozan.
„Anul 2012 a fost cel mai dificil pentru că, în ciuda eforturilor jucătorilor de a contribui la creşterea pieţei de profil, al cărei avans a fost de aproape de 80.000 de unităţi, la 1,53 milioane, vânzările au scăzut cu aproape 7%, la 291 milioane de euro, rezultat influenţat şi de fluctuaţia monedei naţionale în raport cu euro, la care se adaugă şi deteriorarea mixului de produse. În acest an, lucrurile se întâmplă invers“, a afirmat Bolozan. Ea a adăugat că în acest an numărul de unităţi vândute se va situa în jurul pragului de 1,5 milioane.
Potrivit datelor prezentate de Whirpool România, unul dintre principalii jucători de profil pe piaţa românească, piaţa electrocasnicelor mari (aparate frigorifice, maşini de spălat rufe şi vase, aragazuri, plite, cuptoare, hote şi uscătoare) a atins 294,9 milioane de euro în 2010 şi a urcat la 312,4 milioane de euro în 2011. Anul trecut, vânzările de electrocasnice mari au cumulat 290,96 milioane de euro, în condiţiile în care cursul mediu al monedei naţionale în raport cu euro a urcat de la 4,2377 lei în 2011 la 4,4573 lei la finele anului precedent.
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 02.10.2013
Piaţa electrocasnicelor mari va creşte cu 4-5% în acest an şi va depăşi pragul de 300 milioane euro după majorarea preţului mediu al acestor produse cu 10%, a declarat marţi directorul de marketing al Whirpool România Mioara Bolozan.
„Anul 2012 a fost cel mai dificil pentru că, în ciuda eforturilor jucătorilor de a contribui la creşterea pieţei de profil, al cărei avans a fost de aproape de 80.000 de unităţi, la 1,53 milioane, vânz