Un constructor auto care vrea "sa joace" in liga europeana trebuie sa poata acoperi o paleta cat mai larga din segmentele de automobile prezente in piata. Dacia lansase Sandero, destinat segmentului de varsta 20 - 35 de ani, un sedan, doua utilitare (Van si Pick-up) si un MCV pentru 7 persoane. Ii mai lipsea doar un SUV.
La patru ani de la primul model - Logan sedan, care a fost urmat rapid de cate o lansare anuala care a completat gama, au aparut primele zvonuri legate de un SUV.
Pana la lansarea conceptului Duster la inceputul lui 2008, total diferit insa de modelul de serie, reprezentantii constructorilor au evitat sa faca declaratii cu privire la un model cu capacitati off-road.
Totul s-a schimbat la jumatatea anului trecut, cand Dacia a pus in practica o campanie de marketing diferita fata de ceea ce a aplicat pana acum.
Pe de o parte, declaratiile cu privire la tinte de vanzari si chiar fotografii cu noul model erau greu de obtinut, insa fie directorul de marketing, fie directorul comercial sau chiar directorul general mai aminteau de Duster si cum va fi pozitionat in piata.
Pe forumurile dedicate marcii insa au aparut constant fotografii cu variante ale Duster in test in Romania sau in Franta, fotografii cu detalii de interior, iar la finalul anului trecut au fost facute publice si detaliile tehnice.
O campanie de marketing neconventionala cu o durata de aproape un an, diferita fata de aproape toate lansarile oricarui automobil. Rezultatul obtinut de Automobile Dacia a fost nu mai putin de 10.000 de cereri, cu aproape jumatate de luna inainte chiar de lansarea oficiala. Aceeasi strategie utilizata in cazul potentialilor clienti pentru programul "Rabla" a fost utilizat si in cazul SUV-ului Duster. Dacia a colectat informatii online de la potentiali clienti interesati de achizitia noului model.
"Numarul de potentiali clien