Cântăreaţa Beyoncé l-a concediat pe tatăl său din postul de manager. Este doar un exemplu pentru consecinţele nefaste ale colaborării profesionale dintre părinţi şi copii. Andra, Andreea Bălan şi Andreea Antonescu sunt doar câteva nume autohtone de artiste care şi-au lansat carierele cu ajutorul taţilor-manageri.
„Afacerile sunt afaceri şi familia este familie" nu este un slogan valabil în industria muzicală de pretutindeni. Beyoncé, cântăreaţa premiată cu 16 Grammy-uri, a renunţat recent la serviciile tatălui său. Separarea a fost de comun acord şi are numai „caracter profesional", potrivit purtătorului de cuvânt al artistei. Însă presa internaţională a speculat că divorţul părinţilor lui Beyoncé - din cauza unei aventuri a tatălui său -, dar şi faptul că acesta s-a împotrivit căsătoriei fiicei sale cu Jay-Z a fost motivul deciziei cântăreţei. Matthew Knowles a fost managerul fiicei sale de când Beyoncé a debutat cu grupul Destiny's Child, la sfârşitul anilor '90, şi de-a lungul carierei sale. În prezent, acesta rămâne managerul surorii cântăreţei, Solange Knowles.
Trupa Andre, impresariată de taţi
Şi în România există vedete lansate cu ajutorul taţilor care, de cele mai multe ori, au avut o carieră în acelaşi domeniu. Trupa Andre, celebră la începutul anilor 2000, era formată din două fete preadolescente, ale căror vieţi şi cariere erau controlate de taţii lor. Săndel Bălan şi Gheorghe Antonescu şi-au impresariat fetele de la începutul carierei şi până la conflictul ivit între Andreea Antonescu şi tatăl acesteia. Câţiva ani mai târziu, Andreea Bălan a renunţat şi ea la tatăl ei ca impresar, dar după ce relaţia dintre ei a avut de suferit. „Cât a durat formaţia Andre, tatăl meu a fost compozitorul trupei şi tatăl Andreei era managerul nostru. În 2002 mi-am început cariera solo şi timp de un an tata a fost managerul meu. Am decis să schim