Cand Lucian Radulescu, directorul general al Sony Romania, filiala unuia dintre cei mai mari producatori globali de electronice si IT, mi-a zis ca in copilarie visa sa devina gunoier, m-a surprins si chiar amuzat. Apoi mi-a povestit cum s-a angajat la Sony, o companie in care lucreaza de 14 ani, cum a urcat functie cu functie pana la cea de CEO. Iar pranzul a devenit astfel o lectie despre cultura japoneza, despre rabdarea si increderea acestui popor, dar si o lectie…chinuitoare, dar amuzanta despre mancatul cu betisoarele.
Cu brandul Sony s-a intalnit pentru prima data la finalul anilor 80, cand a rasfoit catalogul unei case de comenzi din Germania si a vazut un sistem audio.
“M-a impresionat ca pe ecranul sistemului era scris rock, pop, jazz. Si m-am gandit ca este un sistem atat de inteligent incat recunoaste ce muzica asculti. Eu visam sa fiu pilot sau gunoier, dar atunci m-am gandit ca mi-ar placea sa inventez astfel de produse”, imi spune Lucian Radulescu (37 de ani), cel care din mai anul trecut conduce businessul producatorului japonez de IT si electronice Sony in Romania si Republica Moldova.
Cand mi-a povestit ca visa sa fie gunoier (eu stiam ca acum 15-20 de ani baietii voiau sa devina politisti, iar fetele medici ori invatatoare) m-am mirat destul de tare.
“Da, eram fascinat de masina care strangea gunoiul… eu, alaturi de prietenii mei, visam sa fim gunoieri”, imi explica managerul.
De fapt, fascinatia era pentru zona de tehnologie, asa ca, de aceea, a urmat specializarea de matematica si fizica la liceul “Alexandru Ioan Cuza” din Bucuresti, iar apoi s-a inscris la Facultatea de Cibernetica la ASE.
Primul job in Sony: editarea unui newsletter lunar despre companie In 1999, la 23 de ani, s-a angajat la Sony Romania, unde prima pozitie a fost cea de asistent de marketing. Trebuia sa editeze un newsletter luna