Autostrada Bucureşti-Ploieşti, deschisă în vara anului trecut, a preluat doar un sfert din traficul de maşini de pe DN 1, echivalentul a circa 8.500 de autovehicule pe zi, arată estimările ZF pe baza datelor de la Poliţia Română.
Construcţia unei autostrăzi se justifică în general după trecerea pragului de 16.000 de vehicule pe zi, potrivit informaţiilor din piaţă.
Circa 5,5 milioane de autovehicule au tranzitat în perioada august 2012-februarie 2013 localitatea Bărcăneşti, unde se află un punct de supraveghere video a traficului rutier de pe DN 1 Bucureşti-Ploieşti, potrivit informaţiilor transmise de Poliţia România la solicitarea ZF. Numărul de autovehicule este în scădere cu 25% comparativ cu un an în urmă, când autostrada Bucureşti-Ploieşti nu era încă deschisă, astfel că dacă se ia în considerare un trafic similar cu cel de acum un an, doar un sfert din maşini preferă acum autostrada în locul DN 1.
Traficul de pe DN1 nu include însă şi numărul de autovehicule comerciale, având în vedere că acestea merg de obicei pe DN1A, pe care nu există însă un punct de supraveghere video a traficului rutier, la fel cum nu există nici pe autostrada Bucureşti-Ploieşti. În contextul în care şi traficul a fost mai mic pe DN1, şi numărul de accidente a scăzut: în perioada august 2012-februarie 2013 pe DN 1, între Bucureşti şi Ploieşti, s-au înregistrat 49 de accidente de circulaţie, cu 13 mai puţine decât în perioada similară anterioară.
„Consider că autostrada Bucureşti – Ploieşti este mult mai sigură decât DN1, pe care îl foloseam frecvent înainte ca aceasta să fie dată în folosinţă. În primul rând sunt multe accidente pe DN1, aglomeraţie, tot timpul trebuie să ai atenţia maximă la pietoni, căruţe, biciclişti. În plus sunt restricţii de viteză în localităţile de pe DN1. Iar la intrarea pe centura din Ploieşti de multe ori se aglomerează. Pe autost