Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, a declarat că este un adept foarte puternic al "descentralizării făcute bine", întrucât aceasta constituie un mijloc de creştere a calităţii actului de învăţământ, potrivit Mediafax.
Funeriu a spus că un aspect al descentralizării se referă la modul în care sunt conduse şcolile, iar unul dintre motivele esenţiale pentru care a dorit ca această Lege a educaţiei să fie adoptată înaintea începutului de an şcolar a fost acela al numirii directorilor.
"Au fost exemple unde existau suspiciuni de politizare în ceea ce priveşte numirile de directori. Dacă această lege a educaţiei ar fi fost în vigoare la începutul de an şcolar, toate şcolile din România ar fi avut posibilitatea să îşi aleagă directorul în consiliul de administraţie, format din reprezentanţi ai şcolii, ai părinţilor şi ai colectivităţilor locale, fără o implicare care să lase suspiciunea unei politizări. Unul dintre angajamentele noastre este depolitizarea învăţământului şi dacă veţi urmări ce s-a întâmplat în mandatul meu veţi observa că nu s-au făcut numiri politice de inspectori sau s-a judecat strict pe criterii de performanţă în numirile care au fost făcute", a spus Funeriu.
Prin faptul că descentralizarea în învăţământ este întârziată de neadoptarea proiectului noii Legi a educaţiei se ajunge în situaţia ca, încă o dată, să nu se poată "extrage" tot ce are mai bun sistemul de învăţământ, a adăugat ministrul.
"Sunt un adept foarte puternic al descentralizării, al descentralizării făcute bine, descentralizarea nu este o finalitate, este un mijloc de creştere a calităţii actului de învăţământ, a calităţii modului în care sunt conduse şcolile", a afirmat Funeriu.
Ministrul a susţinut apoi că Legea educaţiei "loveşte în interesele nelegitime din învăţământul superior", acesta fiind motivul esenţial pentru care legea este blocată acum în Comis