Zonele dens populate, cele mai atractive
613.000 mp, stocul de spatii comerciale
Cresterea puterii de cumparare si modificarea comportamentului cumparatorilor au fost principalele cauze care au dus la expansiunea segmentului spatiilor comerciale de-a lungul anului trecut. Conform ultimei analize de piata CB Richard Ellis, in prima jumatate a lui 2006 au fost finalizate proiecte de hipermarketuri si magazine specializate, precum cele de mobilier sau bricolaj.
Zonele dens populate, precum Titan, Vitan si Floreasca, au fost in continuare cele mai atractive pentru dezvoltatorii spatiilor comerciale. In peisajul autohton au aparut, pe langa retelele deja inradacinate, nume noi atat pe segmentul de hipermarket (Auchan), bricolaj (Mr. Bricolage) sau supermarket, precum Spar in provincie.
"Competitia crescuta si noile standarde impuse de cerere au dus la inchiderea centrului comercial Anador Shopping Centre si a supermarket-ului Univers’all, care insumau o suprafata construita de 15.000 mp."
In prezent stocul de spatii comerciale de calitate a ajuns la aproximativ 613.000 mp, odata cu finalizarea unor proiecte noi ca Auchan Hypermarket, sau ale celor deja existene pe piata precum Vitantis Retail Park (Praktiker) sau al doilea magazin Kaufland.
Locatiile de top, preferatele bancilor
Spatiile comerciale stradale amplasate in zone centrale si implicit de top sunt solicitate de banci, operatori de jocuri electronice si restaurante fast-food. "Dupa dezvoltarea impresionanta a retelelor de magazine cu obiecte de uz casnic inregistrata in ultimii 2 ani, cererea a scazut usor pe acest segment, ca urmare a noilor norme limitative introduse de Banca Nationala in privinta creditelor de consum."
Spatiile de lux au fost in continuare foarte cerute, retailerii patrunsi pe piata indreptandu-si optiunile inspre spatii in c