Grupul UniCredit a obţinut un profit net de circa 700 milioane EURO în primul trimestru din 2005, în creştere cu aproape 50% faţă de perioada similară din anul 2004. în urma rezultatelor financiare favorabile obţinute şi după ce şi-a consolidat poziţia de lider în Europa Centrală şi de Est prin achiziţia Yapi Kredi, una dintre primele bănci din Turcia, Grupul UniCredit va continua programele de dezvoltare şi investiţii în regiunile cu potenţial ridicat, inclusiv piaţa românească.
De altfel, în cadrul unei vizite scurte în România, Alessandro Profumo, CEO UniCredit a întărit angajamentul şi susţinerea grupului pentru piaţa locală, care este o prioritate şi unul dintre obiectivele principale pentru o achiziţie majoră în viitorul apropiat.
La nivel global, obiectivul strategic al Grupului UniCredit este situarea între primele bănci pe pieţele din regiunea Europei Centrale şi de Est, aşa cum se întâmplă în Polonia, Bulgaria, Croaţia, Bosnia&Hertzegovina şi recent în Turcia. În România strategia de dezvoltare a Grupului UniCredit prevede atât accelerarea creşterii organice până la mărirea considerabilă a cotei de piaţă şi a numărului de sucursale, cât şi o achiziţie majoră pentru atingerea obiectivelor stabilite într-un interval de timp cât mai scurt.
"Suntem încrezători în perspectivele oferite de piaţa românească şi suntem interesaţi de oportunităţile unei achiziţii majore pentru a ne consolida poziţia de lideri în zona Europei Centrale şi de Est. De asemenea, suntem foarte multumiţi de evoluţia băncii în 2005 şi rezultatele echipei manageriale confirmă accelerarea tendinţei de creştere înregistrate de UniCredit România în ultimii ani", a declarat Alessandro Profumo, CEO UniCredit.
UniCredit Group este lider recunoscut în zona Europei Centrale şi de Est, unde începând cu anul 1999 a facut achiziţii importante. În prezent UniCredit controleaz