În Cluj se circulă mai greu decât în capitala Cataloniei. Traficul e mai fluid şi în alte capitale regionale Capitala Moraviei, cea a Sileziei Superioare şi al doilea oraş, ca mărime,
În Cluj se circulă mai greu decât în capitala Cataloniei. Traficul e mai fluid şi în alte capitale regionale
Capitala Moraviei, cea a Sileziei Superioare şi al doilea oraş, ca mărime, al Ungariei sunt cu câţiva paşi înaintea Clujului în privinţa fluidizării traficului.
Mai multe oraşe din Europa Centrală, comparabile ca talie şi importanţă, în ţările respective, cu Clujul, au luat-o cu mult înaintea oraşului de sub Feleac în ce priveşte rezolvarea problemelor legate de traficul rutier.
Cu ajutorul datelor puse la dispoziţie de municipalităţile din Katowice (Polonia), Brno (Cehia) şi Debrecen (Ungaria) "Adevărul" a realizat o comparaţie între aceste oraşe şi Cluj-Napoca, din punctul de vedere al măsurilor luate pentru fluidizarea traficului.
Modelul silezian
În Katowice, capitala Sileziei Superioare, viteza medie de deplasare în orele de vârf, pe cele mai aglomerate artere, este de 9,6 kilometri pe oră. În afara orelor de vârf, viteza medie este de 36 kilometri pe oră. Oraşul, comparabil ca dimensiuni cu Clujul, numără 178.500 de autovehicule la circa 320.000 de locuitori şi beneficiază de o conexiune cu autostrada A4. Acesteia i se adaugă trei centuri de ocolire.
În oraş funcţionează unda verde şi au fost amenajate aproape 7.000 de locuri de parcare doar în cadrul unor centre comerciale pe mai multe niveluri, fără a le lua în calcul pe cele amenajate în cadrul zonelor rezidenţiale, ne-a declarat Adam Leski de la Departamentul de Afaceri Externe al Primăriei Katowice.
Varianta moravă
În Brno, capitala Moraviei, oraş cu 366.000 de locuitori şi un centru istoric cu o arie pietonală de circa 20 de hectare sunt înregistrate 200.90