Constructorii de automobile, prezenţi la cel mai important salon auto din lume, şi-au exprimat interesul faţă de modelele ecologice, însă pentru o parte dintre companii viitorul se anunţă sumbru.
Vânzările auto din Statele Unite au scăzut cu 18 procente în 2008, la un nivel minim pentru ultimii 16 ani de 13.2 milioane de maşini, împingând companiile General Motors şi Chrysler spre marginea prăpastiei financiare. În luna decembrie a anului trecut, cei doi giganţi ai industriei auto americane au primit un împrumut guvernamental de urgenţă în valoare de 17.4 miliarde de dolari.
Ford Motor nu a cerut ajutorul guvernului, însă a anunţat, anul trecut, că va avea nevoie de un credit de 9 miliarde de dolari dacă economia Statelor Unite îşi va continua regresul.
Buick Lacrosse 2010
Salonul auto de la Detroit, organizat în compelxul Cobo Centre, a găzduit, la fel ca în fiecare an, zeci de noi autoturisme, camioane şi alte vehicule. Un număr mare de constructori de autoturisme, printre care şi Nissan Motor, s-au retras de la ediţia din acest an a salonului pentru a economisi bani. Pentru cei care au rămas, "vedetele" salonului au fost modelele noi cu un consum eficient de combustibil, sau maşinile ecologice Toyota Prius şi Chevrolet Volt, un autoturism electric prezentat de General Motors în urmă cu doi ani, în faza de concept.
Japonezii, lideri pe piaţa modelelor ecologice
General Motors a anunţat că va lansa un vehicul revoluţionar în noiembrie 2010, precizând că a semnat un contract cu producătorul coreean LG Chem pentru realizarea bateriilor, cheia succesului pentru orice vehicul electric.
GM, Chrysler şi Ford s-au alăturat japonezilor de la Toyota Motor şi Honda Motor în încercarea de a crea un model electric performant sau noi tipuri de maşini hibride. Producătorii niponi, care