Diana Dondoe şi Catrinel Menghia se află printre româncele care s-au afirmat în moda internaţională. Intrarea în lumea modelingului are loc sub auspicii ceva mai puţin extravagante decât peisajul în sine şi nu este un lucru atât de „strălucitor“ pe cât s-ar crede.
Fetele care se afirmă prin fizicul lor sunt deseori „ridicate" de pe stradă sau din diverse locuri publice, din oraşe de provincie sau chiar din sate. Alina Brăilescu este scout de peste 10 ani, iar în prezent este responsabilă cu „descoperirile" la agenţia Best Models. Scout, termenul folosit pentru aceşti agenţi, înseamnă cercetaş în limba engleză, dar cuvântul îşi are originile în franţuzescul „escoute", care înseamnă deschizător de drumuri.
„Asta facem noi, lansăm modele, după ce le identificăm", spune Alina Brăilescu. Din 2004, agenţia pleacă anual cu caravana prin toată România. Scopul: identificarea fetelor care se încadrează în categoria posibilelor modele.
După căutări în Cluj-Napoca, Timişoara, Braşov, Suceava, Galaţi, Constanţa, Iaşi, Ploieşti, Oradea, Chişinău şi Bucureşti, are loc concursul Next Generation Models, unde va fi aleasă câştigătoarea cu titlul „Cel mai bun tânăr model al anului". Anul acesta finala are loc la 29 noiembrie, la Teatrul Naţional Bucureşti - Sala Atelier, unde vor fi prezenţi agenţi internaţionali, designeri, fotografi de modă şi editori de modă.
Din portofoliul agenţiei fac parte nume cunoscute precum vedeta Acasă TV Mădălina Drăghici sau modelele internaţionale Rodica Lăzărică şi Ioana Timoce.
Deschizătoare de drumuri
Dar cum ajungi model internaţional? „Fetele se înscriu la preselecţie, vin cu poze şi defilează în faţa juriului câţiva paşi. Nu trebuie să stea în costume de baie sau în rochii de seară, ne-am întâlnit de mai multe ori cu prejudecata asta", povesteşte Alina.
Accentul se pune pe înălţim