Autorităţile neagă că Aeroportul Internaţional Chişinău a fost transmis în concesiune firmei UK Komaks din Rusia. Experţii spun că ar trebui anunţată o nouă licitaţie, de data aceasta una mai transparentă
Noua tentativă de a atrage investiţii în modernizarea şi dezvoltarea porţilor aeriene ale Republicii Moldova s-ar putea finaliza cu un eşec. Autorităţile susţin că nu a fost luată o decizie privind învingătorul concursului de transmitere în concesiune, pentru 49 de ani, a Aeroportului Internaţional Chişinău, organizat de o comisie specială creată de Ministerul Economiei.
Adminsitraţia Aeroportului spune că nu este la curent cu ce se întâmplă şi că toate întrebările trebuie adresate proprietarului, adică statului.
Comisia s-a ocupat doar de trimiterea invitaţiilor
„În următoarele zile, comisia de concurs va anunţa decizia. A fost finalizată doar etapa de depunere a ofertelor şi comisia le examinează. Important este că avem de unde alege“, a declarat vicepremierul Valeriu Lazăr.
Ministrul Economiei a spus că dacă au fost doar două oferte nu este vina autorităţilor. „Comisia a avut obligaţia de a trimite invitaţii. Noi însă nu putem obliga companiile mari să vină în Republica Moldova. Şi noi ne-am fi dorit să vină cei care operează aeroporturi mari precum Heatrow din Londra, sau Viena, sau Paris sau alte“, a adăugat Valeriu Lazăr.
Conform unor surse oficiale, la concurs au fost invitate să participe şapte companii, dar cinci firme care gestionează aeroporturile din Paris, Madrid, Londra, Viena şi Houston, nu au dat curs ofertei. Motivele refuzului nu au fost anunţate. În consecinţă, în cursă au rămas doar două societăţi din Rusia: una care administrează aeroportul Vnukovo din Moscova şi UK Komaks, companie ce gestionează aeroportul din Habarovsk, cel mai mare din estul Rusiei şi despre care s-a scris că ar fi şi câştigătorul.
C