Producătorul de confecţii Secuiana din Covasna a realizat în primul semestru o cifră de afaceri de 9,9 mil. lei (peste 2,3 mil. euro), în scădere cu 26% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În urma acestor rezultate, conducerea Secuiana şi-a revizuit estimările pentru anul în curs şi mizează în prezent pe o cifră de afaceri de aproximativ 19,5 mil. lei (peste 4,6 mil. euro), faţă de 25 mil. lei (circa 6 mil. euro), rezultat bugetat iniţial.
"În primul semestru, vânzările au fost influenţate de scăderea puterii de cumpărare a oamenilor, diminuarea salarilor bugetarilor, plecarea unor clienţi, dar şi de reducerea comenzilor la export. Estimăm că piaţa va continua să scadă, iar în aceste condiţii nici cel mai optimist scenariu al nostru nu prevede o stagnare a vânzărilor în acest an", a declarat Dobra Laszlo, directorul general al Secuiana.
Afacerile Secuiana au ajuns anul trecut la circa 25 mil. lei (aproximativ 6 milioane de euro), în condiţiile în care fabrica de confecţii din Covasna şi-a diminuat producţia cu 30%, după ce o companie olandeză, unul dintre principalii clienţi ai Secuiana, a hotărât să micşoreze comenzile cu peste 86%, diferenţa urmând să fie produsă în Republica Dominicană.
31 de magazine cu brandul Adam's
"Criza financiară a dus la scăderea vânzărilor, însă mai ales a profitului, lucrăm pe pierdere datorită promoţiilor permanente pe care suntem nevoiţi să le derulăm, pentru a susţine cash-flow-ul", a spus Dobra Laszlo.
Clienţii companiei la export sunt Bruno Saint Hillaire, Mise au Green din Franţa, Adamakos din Grecia, Styl din Ungaria, IC Company din Danemarca. Pe piaţa internă peste 80% din producţie este vândută în magazinele proprii, sub brandul Adam's.
Capacitatea anuală de producţie a companiei din Târgu-Secuiesc este de aproximativ 230.000 de pantaloni şi 23.000 de cămăşi pentru bărbaţi, ponderea