Pe 27 februarie se va alege un noul rector al Academiei de Studii Economice, una dintre cele mai prestigioase universităţi locale, în cadrul căreia au studiat majoritatea executivilor români de top şi antreprenori care formează actuala generaţie de manageri. În aceste zile la ASE este o adevărată "febră" electorală, având în vedere că cei care candidează la funcţia de rector şi-au făcut site-uri de campanie, au sloganuri electorale şi planuri manageriale prezentate detaliat.
Gheorghe Roşca, cel care a fost rectorul ASE timp de opt ani (însumând două mandate), va preda ştafeta unuia dintre cei trei candidaţi care s-au înscris în cursa alegerilor: Dumitru Miron (prorectorul responsabil cu relaţiile interinstituţionale şi parteneriat cu mediul economic şi social), Pavel Năstase (prorectorul responsabil cu Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţii) şi Niculae Istudor (prorectorul responsabil de activitatea socială şi relaţiile cu organizaţiile studenţeşti). Unul dintre ei va fi, timp de patru ani, şeful "pepinierei" de manageri şi va coordona o instituţie cu 26.000 de studenţi, peste 1.500 de angajaţi şi un buget anual de 35- 40 de milioane de euro.
Deşi salariul unui rector este mai mic de 2.000 de euro net pe lună, această funcţie reprezintă apogeul în carieră pentru cei care lucrează în mediul academic universitar, având în vedere că cel care o obţine demonstrează, pe lângă că este un bun profesor, că are şi abilităţi de management din punct de vedere ştiinţific şi administrativ. Alegerile sunt modalitatea prin care angajaţii - profesorii şi personalul administrativ - şi "clienţii" - studenţii îşi arată aprecierea faţă de cel care va conduce ASE-ul în viitorul mandat.
"Cred că lăsăm ASE-ul într-o situaţie excepţională, având în vedere că în mandatul ultim am atins obiectivul pe care mi-l propusesem: am căpătat titlul de universitat