Un succesor pentru actualul Gallardo se vehicula de ceva ani, noua generaţie Cabrera care urmează a fi din 2014 viitorul entry-level din gama constructorului cu sediul în Sant’Agata Bolognese păstrând elemente de design provenite de la Aventador şi Sesto Elemento.
Lansarea supercarului Lamborghini Cabrera puţin probabil a se întâmpla în septembrie la IAA Frankfurt Motor Show, ci mai probabil la Geneva Motor Show 2014, în primăvara următoare.
Prototipul surprins în teste nu pare atât de rebel comparativ cu şocul de acum zece ani la apariţia lui Gallardo, Cabrera dorindu-se a fi mai degrabă o evoluţie, şi nu o revoluţie, în ciuda faptului că a fost proiectat de la zero şi nu mai împarte nimic cu acesta. Linia caroseriei păstrează în mare conformaţia şi profilul aerodinamic de la Gallardo, trei panouri de plexiglas suprapuse acoperind vederii motorul amplasat median. La partea din spate, modelul final de serie va fi uşor redesenat, cel mai probabil în zona evacuărilor cvadruple, iar o bandă de lumină roşie se va întinde ca o punte între flash-urile stopurilor cu deja tradiţionalele săgeţi luminoase dispuse în şir indian.
Tehnic, graţie sinergiilor platformelor, Lamborghini Cabrera se va baza pe structura vărului de concern Audi, mai precis spus, acesta va împărţi platforma cu cea de-a doua generaţie R8. Aceasta va fi completată cu o construcţie a şasiului din aluminiu compozit, precum şi cu o cuşcă şi panouri din fibră de carbon, ceea ce va face ca masa la gol să fie în jurul a 1.575 kg.
Cabrera va păstra serviciile unei arhitecturi V10 aspirate de 5.2 litri, însă puterea va fi în jurul a 600 CP iar cuplul maxim va atinge 570 Nm.
Gallardo, ce se pregăteşte curând să părăsească prima scenă, este actualmente cel mai vândut model Lamborghini, cu peste 13.000 de exemplare comercializate de la lansarea sa în anul 2003.
Feruccio Lamborghini est