Dintr-un total de peste 288.000 de apeluri primite si tratate la Satu Mare in anul precedent, 75,82 % au fost false. Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc.
În fiecare an, la data de 11 februarie, se sărbătoreşte ziua numărului unic european de urgenţă „112”, ce reprezintă sistemul tehnic şi organizaţional al recepţionării şi transmiterii apelurilor de urgenţă pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.
Cu aceasta ocazie, la Satu Mare elevii de la Scoala Generala „Petofi Sandor” au fost instruiţi asupra modului de funcţionare a Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) şi asupra situaţiilor în care aceste apeluri trebuie utilizate. Tinerii pareau foarte interesati de acest subiect si au urmarit-o cu maxima atentie pe Felicia Hrihorisan, subinspector de politie, care le-a explicat celor de clasa a VII-a ce trebuie sa faca in cazul unui eveniment sau incindent care necesita interventia de urgenta a unui echipaj specializat. Statistica pe anul 2012 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 din judeţul Satu Mare au fost primite şi tratate 288.678 apeluri. Dintre acestea 24,18 % au fost reale şi 75,82 % false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 56.05 %, poliţie – 27,16 %, pompieri – SMURD – 14,43 % şi jandarmerie – 2,35 %.
Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay. Urmare constatărilor făcute de către autorităţile statului, 72 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112. Multe persoane sună fără a av